22 Ocak 2014 Çarşamba

ZIHNIN KANDIRMACALARI: PANIK ATAK!

Bir önceki yazımda neler yaşadığımı, hissettiklerimi yazmıştım size Panik Atak' la ilgili. Bu yazımda ise ondan nasıl kurtulduğumu yazacağım. Henüz yoklamalarına devam etse de inançlıyım, umudunu kesip bir daha gelmeyecek.
Beni tanıyanlar bilir. 5 senelik evliyim, çocuklara aşığım. 2 senedir bebek isteğim doruklara ulaştı. Geçen sene hamileyim sanıp doktora gittiğimde beyin damar yumağını öğrendim, tabi anjiyo ve yükselen panik atağın etkisiyle ilaçlar çoğaldı derken biraz erteledim. Bu evrede eşimin sabrı ve desteğinden bahsetmeden geçemeyeceğim. Ama yine de ilaçları bırakmak çok zordu benim için, kolay değil 10 yıldan fazladır onlarla yaşıyorum, hala da tamamen bırakmadım ama günde 6 tane içtiğim ilacı şimdi 2 günde 1 taneye düşürdüm çok şükür. Gün geçtikçe de yavaş yavaş bırakacağım Allah' ın izniyle. Bunu nasıl mı yaptım kısmına gelince; bir üstadla tanıştım; Uğur Koşar. Belki kitaplarını duymuşsunuzdur. 'Allah de ötesini bırak' benim ilk tanıştığım kitabı. Bunun dışında 9 kitabı daha var. Bunlar kesinlikle reklam değil arkadaşlar. Bence Uğur hocanın öğretileri çok önemli. Beni farkındalığa kavuşturan o ve onun öğretileri.
Gelelim tanışma hikayeme ve benim için değişenlere... Bir tanıdığımdan duydum adını. Açıkçası o kadar çok doktor önerisi aldım ki pek fazla üstünde durmadım. Daha sonra internette küçük bir araştırma yaptığımda fikirlerim değişti. Öncelikle kitabını aldım. Daha ilk sayfalarını okumamla değişim başlamıştı. Sonrasında randevu için ofisini aradım. 11 Nisan için randevu almıştım ama benim bekleyecek halim bile kalmamıştı acil listesine de adımı yazdırdım. Bir hafta kadar sonra bir mucize; biri randevusunu iptal etmişti. Beni çağırıyorlardı. Ertesi gün ofisindeydim çok şükür. Uğur hocayla karşılaşmak bile bir rahatlık veriyordu. Terapinin ilk sıralarında yine korkularımdan dolayı terleme, çarpıntı, sıkıntı varken, terapiden çıkarken uçuyordum. Hafiflemiştim resmen. Nasıl bir terapi mi yaptı? Uğur hoca beni farkındalığa kavuşturdu. Yıllardır zihnimin ve nefsimin bana nasıl oyun oynadığını gösterdi. Panik atak sandığım şey, korkularım zihnimin bir oyunuydu bana. Ve ben yıllardır zihnimi bastırmak için enerji harcıyordum. Bütün yaşam enerjimi ona harcıyordum. Şimdi ise ne mi yapıyorum; zihnimi kontrol altına alabiliyorum. Panik nöbeti gelmiyor mu geliyor, hele ki ilaçları bırakırken. Ama ben artık farkındayım, bunu yaratan zihnim. Panik gelince diyorum ki 'zihin gel bakalım karşıma, artık biliyorum bunlar senin oyunun' Sonra zihin bakıyor ki bende umut yok bırakıp gidiyor :) Bunlar belki komik gelecek size ama inanın işe yarıyor. Uğur hocanın da bahsettiği gibi 1 kere gelir, 2 kere gelir, bakar sen umursamıyorsun birdaha gelmez çünkü umudu kesmiştir. Aynı anne bebek örneği gibi; bebek gece 1 ağlar anne gelmez, 2 ağlar anne yine gelmez artık 3. ye umudunu kesmiştir ağlamaz.
Burada anlattıklarım gerçek evet, beni yıllardır pençesine alan panik sandığım şeyden kurtardı. Ama herşeyden önce inanmak gerek. Başta Allah' a inanmak. Daha sonrasında ise gerçekten iyileşmek istiyorsak çaba göstermeliyiz. Küçük bir çabamız bizi kocaman karanlık bulutlardan kurtarıyor.
Bu arada Uğur hocanın kitapları da terapi gibi, okudukça sakinlik, dinginlik hissediyorsunuz. Ben inandım, okuyorum ve çok şükür iyiyim. Sizlerinde iyi olacağınıza eminim sadece inançlı olun ;) Bunların yanında sağlıklı beslenin ve kefir için (çok yararlı) Bir de yine yeni keşfim milupanın bebek çayları; gece çayı ve rezene çayı. Kitap okurken harika gidiyor ;)
Umarım size yardımcı olmuş, sorularınıza cevap verebilmişimdir. İsteyen herkes bana handebitik@gmail.com mail adresimden sorularını sorabilir, içtenlikle cevaplarım. Sağlıkla kalın...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder